مقالات مقالات .

مقالات

گفتاردر مانی در شرق تهران


برخی از افراد به این باورند که گفتا ر درمانی تنها برای کودکان می باشدولی اینگونه نیست بلکه افراد بزرگسال هم ممکن به گفتار درمانی نیاز داشته باشند به دلیل اتفاقاتی مثل سکته های قلبی و مغزی فرد دچار اختلالات گفتار در حین صحبت کردن شود که به گفتا ردرمانگر مراجعه می کند.
گفتار درمانگر چه کسی می باشد؟
به پزشکی که به بررسی مشکل فرد در خصوص گفتاری و برطرف کردن را انجام می دهد گفتار درمانگر گفته می شود.
وجود چند نمونه اختلال در زبان و گفتار نیازمند مراجعه به گفتاردرمانی است که شامل این موارد می باشد
اختلالات حرکتی:در این حالت کودک نمی تواند به درستی صدای کلمه را بیان کند یا رها می کند یا عوض گاهی اوقات هم اضافه می کند.
اختلالات روان بودن: اختلالات روان برجریان گفتاربریده گویی صحبت کردن شخصی که دچار لکنت است در خارج کردن صداها دچار مشکل می شود در حین صحبت کردن یا نمی توان کلمه را عنوان کند همین امر باعث می شود حرف را قطع کند و این امر باعث می شود شخص کمتر صحبت کند.
به طور جمعی می توان گفت افرادی که دارایی لکنت زبان – مشکل های تلفظی – کسانی که توانانی ذهنی پایینی دارند – افرادی که مشکل شنوایی دارند- کسانی که سرطان حجره دارند.
از حساس ترین دوره ها زندگی هر شخصی دوره کودکی می باشد. اگر در دوره کودکی مشکل گفتاری را برطرف نکنید مشکلاتی بسیاری را در بزرگسالی به همراه دارد.
نشانه های درسن یک سالگی تا پانزده ماهگی کودک ایجاد صدای محدود به وسیله کودک – به دلیل اینکه نمی تواند منظور خودرا برساند با حرکات دست و اشاره این کار را انجام می دهد- کلمه های ساده مثل آب و بابا را نمی تواند بیان کند باید به گفتار درمانی در شرق تهران رجوع نمایید.
نشانه ها ی از هجده ماهگی تا سن دو سالگی کودک نمی تواند بخش های آخر کلمه را بیان کند -بجای صحبت کردن ترجیح می دهد با اشاره دست حرف بزند – بیشتر دو یا چند کلمه بیان نمی کند.
نشانه های از دو سالگی تا چهار سالگی کودک جمله سازی های کوتاه برای کودک دشوار می باشد.-خود را ناتوان می داند در بیان دایره لغت های جدید و ترس دارد. منظور خود را در گفتار سخت می رساند در بیشتر اوقات.
گفتار درمانی در شرق تهران چه مزیت های دارد؟
با گفتار درمانی کودک راحت تر صحبت می کند واعتمادبنفس بالایی را به دست می آورد برای بودن در اجتماع و شاد تر زندگی می کند.
در گفتار درمانی درشرق تهران به افراد یاد می دهند که چگونه کارهای روزانه خویش را انجام دهند.
گاهی افراد نیاز دارند به یاد گیری بهتر برای زندگی با آرامش از کودکی به درمان گفتاری کودکان باعث می شود در سنین بالا دچار مشکلاتی نشوند از جمله ارتباط برقرار کردن درست با افراددر اجتماع و صحبت کردند.

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ دی ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۱۵:۲۷ توسط:admin موضوع: نظرات (0)